1. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Per artikel wordt op de website aangegeven wat de levertijd is van een product. Dit kan je op de productpagina zien. 

Mocht je een bestelling hebben met 1 artikel die de status “voor "15:00" besteld, vandaag verzonden” heeft, en 1 artikel die de status “Op werkdagen voor 15:00 besteld, uiterlijk morgen in huis” heeft, krijg je de bestelling altijd als alle artikelen op voorraad zijn. Dit kan je ook terugvinden in je bevestigingsmail nadat je besteld hebt.

2. Kan ik de status van mijn zending volgen?

In je account kun je momenteel alleen zien dat de status op ""verwerkt"" staat. Zodra de bestelling wordt verzonden ontvang je hier mail over met de track & trace en de bezorgstatus van je bestelling.

3. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. Als je bestelt zonder account kan dit makkelijk en snel door de optie “op een ander adres bezorgen” te klikken in je winkelmand. Als je wel een account hebt kan je dit ook aangeven door te klikken op “mijn account” (rechtsboven in het scherm) en dit aan te passen onder het kopje “mijn adres”.

4. Kan ik gebruik maken van een service point?

Momenteel is dit niet mogelijk, indien dit weer mogelijk is kun je deze keuze maken in het winkelmandje door op “pick up point’’ te klikken.

5. Kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

Ja dit is mogelijk. In stap 3 zit je bij het kopje "bezorgen". Hier kan je aangeven dat je de bestelling wilt afhalen in één van onze winkels. Wij zetten de order dan netjes voor je klaar in Lelystad of Steenwijk, de betreffende winkel zal contact met je opnemen over de afhaal datum.

6. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij maken gebruik van de diensten van DHL, PostNL en UPS.

Zodra wij je bestelling hebben ingepakt, ontvang je van ons een email met daarin een track & trace code. Hiermee kun je de bezorging van je pakket volgen. Volg je bestelling via de website of via de app op je smartphone:

  • DHL of de DHL-app.
  • PostNL of de PostNL-app.
  • UPS of de UPS-app.

7. Wat is de levertijd van mijn pakket?

Als je bij Raven op een werkdag voor 15:00 iets bestelt, verzenden wij, indien alles op voorraad, nog dezelfde dag. Bestel je ook producten met een langere levertijd, dan wachten we tot alle artikelen aanwezig zijn en versturen we je het complete pakket. PostNL en UPS zal je pakket in de meeste gevallen de volgende dag bij je aanbieden.

 Schema leverdata* 

Besteld op Voor 15:00 Na 15:00
Maandag Geleverd op dinsdag Geleverd op woensdag
Dinsdag Geleverd op woensdag
Geleverd op donderdag
Woensdag Geleverd op donderdag
Geleverd op donderdag
Donderdag Geleverd op donderdag
Geleverd op vrijdag
Vrijdag Geleverd op zaterdag
Geleverd op dinsdag
Zaterdag Geleverd op dinsdag
Geleverd op dinsdag
Zondag Geleverd op dinsdag
Geleverd op dinsdag

Je kunt de status van je bestelling altijd volgen in je account.

8. Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen geen verzendkosten bij bestellingen boven de €50,-. Echter zijn er wat uitzonderingen op deze regel, bijvoorbeeld voor bestellingen met een gewicht boven de 30kg of bestellingen met zware en/of grote artikelen. De verzendkosten per soort pakket vind je in het volgende overzicht.

Nederland / België
Type pakket
Verzendkosten
Bestelling boven €50,-Gratis
Bestelling onder €50,-€5,50
Lang pakket€7,99
Zwaar en/of groot pakket  (30kg) €7,99
Speciale levering/ palletvracht€99,99

9. Waar is mijn pakketje?

Nadat je een bestelling hebt geplaast, sturen we je een bestelbevestiging met informatie over je bestelling en de verwachte leverdatum - je kunt daarnaast altijd de status van je bestelling checken onder 'mijn bestellingen' als je aan persoonlijk account hebt aangemaakt.

We versturen al onze pakketjes vanuit Nederland. Zodra je pakketje verstuurd is ontvang je van ons een mail met de verzendbevestiging. Hier vind je onder andere de Track & Trace code om je pakketje te volgen.

Hou er rekening mee dat als je een pakketje hebt besteld met verschillende producten die beide een andere leverdatum hebben. Het pakketje wordt verzonden zodra we alle producten in één keer kunnen verzenden.

We adviseren je om een account aan te maken om altijd je orderhistorie in te zien en de status van je bestelling te volgen. Let op: de Track & Trace code wordt pas geactiveerd zodra je pakketje in het sorteercentrum is.