1. Kan ik mijn bestelling retourneren

Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren indien dit NIET gebruikt is. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem!

2. Wat kost retourneren?

De verzendkosten van je retourzending zijn voor eigen kosten. Daarin bent je vrij om te bepalen welke transporteur je hiervoor gebruikt. Als consument draag je zelf het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Wij raden daarom aan om het product goed te verpakken en aangetekend te versturen.

3. Wat zijn de verzendkosten voor het retourneren?

De verzendkosten voor het retourneren kunnen variëren. Dit heeft te maken met de verschillende maten van onze producten en ligt het er aan met welke vervoerder je het product mee geeft. Het zal duurder zijn om een hengel of stretcher te retourneren, dan een molen en vislijn.

Let op: De verzendkosten van je retourzending zijn voor eigen kosten.

4. Wanneer ontvang ik het geld van mijn geretourneerde artikel?

Wij betalen je terug op het moment dat de retourzending is afgehandeld. Wij streven ernaar om retourzendingen altijd binnen 5 werkdagen af te handelen en hoe snel de retourbetaling dan op je rekening staat is afhankelijk van de manier waarop je betaald hebt. Vaak is dit binnen vijf werkdagen na afhandeling van de retourzending.

5. Wat kan niet geretourneerd worden?

Je kan producten om verschillende redenen niet meer retourneren:

  • Als producten niet meer in de originele verpakking zitten.
  • Producten die al gebruikt zijn.
  • Producten die niet buiten de bedenktijd van 14 dagen vallen.
  • Houd er daarnaast rekening mee dat dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen niet geretourneerd kunnen worden!

6. Kan ik mijn artikel ruilen?

Je kunt dit in overleg in een van onze winkels doen. Wil je het laten afleveren dan vragen wij je een nieuwe bestelling te plaatsen en de ongewenste producten terug te sturen via onze retour procedure en zullen we het bedrag aan u terugstorten.

7. Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Mocht dit toch voorkomen, dan is de makkelijkste manier om ons een berichtje te sturen via het contactformulier. Vergeet hierbij niet je ordernummer te vermelden en verdere uitleg over het desbetreffende verkeerde artikel dat je hebt ontvangen en welke je hebt besteld.

8. Hoe weet ik dat mijn retourzending goed is aangekomen?

Zodra je pakketje bij ons in aangekomen ontvang je een mailtje. In dit mailtje staat verdere uitleg over de afhandeling van je retourzending.

9. Hoe moet ik een product retour sturen?

Heb je een kapot product, neem dan altijd eerst contact op via het contactformulier om je reparatie bij ons aan te melden. Je ontvangt een antwoordformulier waarmee je het product kosteloos naar ons op kan sturen. Heb je een vraag over de garantie, stuur dan ook even een foto van het defect mee.

Zorg er voor dat het product schoon en representatief is.

Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport. Het product moet compleet, inclusief eventuele accessoires naar ons verstuurd worden. Alleen dan kunnen we het goed beoordelen.

Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in. Dit geeft ons meer informatie over het probleem.

 Let op, stuur je een molen of reel inclusief vislijn retour dan kunnen we niet garanderen dat deze lijn weer mee terug komt. Wanneer de spoel of molen wordt vervangen wordt de lijn niet overgespoeld.

10. Heb ik bedenktijd na mijn bestelling? Zo ja, hoe lang is deze?

Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekend dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem! Wanneer je het product terugstuurt ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen, op je rekening. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen om voor hetzelfde bedrag een ander artikel uit te zoeken.

Voor het terugsturen van je product binnen de bedenktijd gelden wel een aantal voorwaarden. Voorwaarden: 

  • De 14 dagen bedenktijd gaan in één dag nadat je het product in huis hebt ontvangen. 
  • Producten moeten in de originele verpakking en compleet terug worden gestuurd. 
  • De teruggestuurde artikelen zijn ongebruikt, schoon en moeten als nieuw verkocht kunnen worden. 
  • Dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden 
  • Verbruiksartikelen als aas, liquids en voer mogen alleen retour als ze ongeopend zijn 
  • De verzendkosten voor het retour sturen van de artikelen zul je helaas zelf moeten betalen
  • Je draagt als consument het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Verpak het product daarom goed en bewaar je verzendbewijs totdat je bericht van ons hebt ontvangen.